Follow TV Tropes

Following

Quotes / Sons of Anarchy

Go To

    Season 1 

Clay Morrow: Two in the back of the head, quick and painless.
Jax Teller: It ain't easy being king.
Clay Morrow: Yeah, you remember that.

[Half-Sack tows in a BMW with a deer in the windshield]
Jax Teller: Some days you're the Beamer, some days you're the goddamn deer.
Chibs Telford: Some yuppie creamed it out by the streams.
Jax Teller: He run into it or hit a tree while it was giving him head?
Kip 'Half-Sack' Epps: How the hell you want me to get it out of there? [Jax gets a chainsaw] Come on. Jesus, man.
Jax Teller: Just pretend its carve your own steak night at the sizzler.
Kip 'Half-Sack' Epps: I don't eat meat, man.
Jax Teller: Figure it out, grunt.

Clay Morrow: I been doing business with the One-Niners for a long time. I always respected our arrangement. I never sold "gun one" to the Mexicans. Now I need for you to show me a little respect, and give me a few more days for delivery.
Laroy Wayne: Don't give a shit about history or respect. This is about business, old man.
Clay Morrow: And I'm telling you, "brother"...giving me some more time? Really smart business.

Gemma: [about Abel] You gotta go see him, Jax.
Jax Teller: I can't.
Gemma Teller: Why? He'll break your heart? It's called being a father.
Jax Teller: For how long? A day? A week?
Gemma Teller: You know, you were born with that same heart defect your little brother had. [She lightly punches his chest] Seems pretty sturdy to me. I came through hell, landed on my feet. Your father was hit by a goddamn semi, dragged 178 yards. And that bastard lived for two more days. Teller's do not die easy.
Jax Teller: No, we just die bloody.

Gemma Teller: Looks like the boy might actually see his first birthday.
Wendy Case: He made it? Oh, Abel, thank God!
Gemma Teller: Yes. Thank you, God. Maybe we should say a little prayer?
Wendy Case: Okay. That'd be good.
Gemma Teller: Dear God, thank you for saving this boy... from his murderous junkie mom, who cared more about a $40 rush than she did her own flesh and blood.
Wendy Case: Don't you dare...
Gemma Teller: Don't I dare? You pathetic whore. Guess the D.A. was impressed with your Bible studies. Hear they're not gonna press charges.
Wendy Case: When I check out of here, I'm going to Promises.
Gemma Teller: Let's just throw money at those 12-step freaks. How long's it gonna last this time? Six months? Three? Couple of weeks?
Wendy Case: It's gonna be different this time. This time I have my baby to live for.
Gemma Teller: That's where you're wrong. You have no baby. You lost that privilege. [Grabs Wendy by the throat] You so much as cast a shadow on that kid, try to turn some legal screw and get custody, I will finish this job. He will never call you "mommy". [Releases Wendy, and throws a Bible on her table] I suggest you turn to Jesus. [Gemma exits]
[Wendy opens the Bible, to find a needle filled with crank inside]

John Teller: [voiceover] Most of us were not violent by nature. We all had our problems with authority, but none of us were sociopaths. We came to realize that when you move your life off the social grid you give up the safety that society provides. On the fringe, blood and bullets are the rule of law and if you're a man with convictions violence is inevitable.

David Hale: How you doing Jax? I heard about Wendy and the baby. I'm sorry.
Jax Teller: Thanks.
David Hale: You know I took a ride out to the streams today. Saw that warehouse that burned down.
Jax Teller: Outside your jurisdiction, ain't it?
David Hale: You ever heard of a Bluebird Supply Company? Apparently they hold the title on that parcel.
Jax Teller: Never heard of them.
David Hale: Whole area was littered with casings and gun parts. That warehouse was a weapons depot.
Jax Teller: No kidding?
David Hale: Chief Unser's retiring at the end of this month. I'll be stepping into those shoes. Unser's always had a look the other way policy with the Sons of Anarchy.
Jax Teller: Unser's a lazy drunk.
David Hale: I will not look the other way, Jax. Just a friendly heads up.
Jax Teller: We're all free men, protected by the Constitution. You look any way you want, Chief.

Clay Morrow: So your boy, not really a team player. I've made several gestures of friendship. He's declined every one.
Wayne Unser: Hale's not interested in friends. He thinks Charming's stuck in 1969. Want's to bring it into the 21st century.
Clay Morrow: Hale is a half-bright clerk with a Wyatt Earp complex. Hardly seems like a guy with a vision.

Tig Trager: I got to tell you something, man. I mean it could be bad.
Clay Morrow: It already is.
Tig Trager: Those two dead Mexicans in the warehouse hole. I was hitting them.
Clay Morrow: Jesus Christ. Both of them?
Tig Trager: Oh yeah. Kind of a taco twofer thing.
Clay Morrow: Tell one of 'em doesn't have a belly full of Tigger juice.
Tig Trager: Afraid they both do.
Clay: You did time, shit head! You are in the DNA database!
Tig: I'll go pull them out of there.
Clay: Hale's gonna be watching that warehouse day and night!
Tig: Maybe Trammel can sneak me in there, you know? He's a County Sheriff, right? He outranks local PD.
Clay Morrow: So you're just gonna stroll outta there with two dead Mexi whores draped over your shoulders?
Tig Trager: I'll gut them dead bitches. I'll flush their bellies with bleach. No DNA.
Clay Morrow: What kinda nasty shit did your mamma do to you?
Tig Trager: What do you mean?

John Teller: [voiceover] When we take action to avenge the ones we love personal justice collides with social and divine justice. We become judge, jury, and God. With that choice comes daunting responsibility. Some men cave under that weight. Others abuse the momentum. The true outlaw finds the balance between the passion in his heart and the reason in his mind. His solution is always an equal mix of might and right.

Gemma Teller Morrow: Let's go into the photo booth. Come on; let me give you a quick hand job.
Clay Morrow: I already got a picture of that.
Gemma Teller Morrow: This time it'll be my hand.
Clay Morrow: [picks Gemma up over shoulder] Ooo baby, you bad. Bad girl.

    Season 2 
    Season 3 
Advertisement:
    Season 4 
    Season 5 
    Season 6 
    Season 7 
Top

How well does it match the trope?

Example of:

/

Media sources:

/

Report