Follow TV Tropes

Following

Mortal Kombat 11

Go To

FrozenWolf2 Avatar of War from Have you seen me?
Avatar of War
Apr 13th 2019 at 9:06:31 PM

The Mk 4 strategy guide and behind the scene notes that Fujin is suppose to be Raiden's younger brother

its just one of those things that is NEVER mentioned in game

Frankly at this point NRS don't know and will make Fujin his nephew

Cause Fujin's dad don't want him man!!

Edited by FrozenWolf2 on Apr 13th 2019 at 11:06:52 AM

"But old memories seldom fade and bad habits die hard."
HandsomeRob Return of the Gangsta Bear! from Moopet Theatre Relationship Status: Too sexy for my shirt
Return of the Gangsta Bear!
Apr 13th 2019 at 9:10:34 PM

I'd like to imagine that Younger Raiden after defeating Shinnok the first time... let the victory go to his head... and lets just say Raiden's exasperation with Johnny isn't so much Johnny its being forced to look into a younger Mirror

Heh. Kinda like how Johnny is now forced to literally look into a younger mirror via his past self.

Fitting.

Once again, wokka wokka!
fasoman1996 Imma gonna teach you a lesson. from Argentina (A.K.A. Naziland) Relationship Status: Baby don't hurt me!
Imma gonna teach you a lesson.
Apr 13th 2019 at 9:11:18 PM

I want to see if Johnny Cage will fight Johnny Cage in the story mode.

I bet they will because reasons.

Angry rat.
HandsomeRob Return of the Gangsta Bear! from Moopet Theatre Relationship Status: Too sexy for my shirt
Return of the Gangsta Bear!
Apr 13th 2019 at 9:14:02 PM

The reasons are because Old Johnny finds his past self annoying and gets sick of his shit, and young Johnny probably gets sick of being chewed out by his (seemingly) humourless future self.

Once again, wokka wokka!
Blueace Relationship Status: Chocolate!
Apr 13th 2019 at 9:59:22 PM

Just be careful with the nutshots. He still needs to make Cassie.

Apr 14th 2019 at 12:43:49 AM

I would pay on day one if it turned out that in-universe, as part of the plot, there's a bit where Johnny gives Past! Johnny the nut shot of doom, and Cassie like explodes into temporal glitter or something.

(In keeping with the 4th wall thing Johnny has going on this time, someone somewhere yells "Fatality!" and nobody can tell where it's coming from.)

The following chapter being a desperate, entirely-irrelevant-to-the-plot adventure to find some supertech or magic to save Past Douchebag! Johnny's ability to procreate so that one of Earthrealm's greatest heroes can actually exist.

Come to think of it, that would be an interesting idea: reverse Fatalities. Instead of a Fatality that a single character has based on their own personality, it would be a Fatality that every character can do against one character, and is unique to the victims instead (kind of like Hara Kiri, but not suicides).

So, like, for Kung Lao, something where the opponent steals his hat and cuts him in half with it. Or for the Collector, the opponent rips his arms off and steals all his gold.

... and for Cassie, the opponent pulls Johnny out of nowhere and punches him in balls, making her cease to exist.

Edited by KnownUnknown on Apr 14th 2019 at 12:48:17 PM

"The difference between reality and fiction is that fiction has to make sense." - Tom Clancy, paraphrasing Mark Twain.
JRads47 EVERYONE LAUGH AT THE LIGHTNING from my point of view, the Jedi are evil!
EVERYONE LAUGH AT THE LIGHTNING
Apr 14th 2019 at 9:55:29 AM

Local Noob Destroys Group of Followers

Edited by JRads47 on Apr 14th 2019 at 12:55:39 PM

A surprise to be sure, but a welcome one. -The Senate
sgamer82 from Meridian, ID
Apr 14th 2019 at 9:56:55 AM

Too bad it couldn't have been Noob Saibot doing a fatality there.

Plus, remember how in Eragon everyone cries "a single tear"? Yeah, just try that with One Piece and see if it works
Vertigo_High Touch The Sky
Touch The Sky
Apr 14th 2019 at 12:10:48 PM

You might have heard rumors about someone with a leaked copy, but apparently they're full of crap and it's not yet. But prepare yourselves for leaks sometime next week.

slimcoder I'm No One Special. Just a Passing Pro Wrestler.
I'm No One Special. Just a Passing Pro Wrestler.
Apr 14th 2019 at 12:12:08 PM

[up][up][up] Damn he must be that annoyed by Mileena fans.

fasoman1996 Imma gonna teach you a lesson. from Argentina (A.K.A. Naziland) Relationship Status: Baby don't hurt me!
Imma gonna teach you a lesson.
Apr 14th 2019 at 1:05:37 PM

I wonder if, considering the roster leak listed three more characterters (Those being Shang Tsung, Shinnok and Mileena) and one of them confirmed DLC, meaning we are likely to get the other two for DLC IF the leak is anything go by, how would they make Mileena fight if Kitana took a few moves from her?

Angry rat.
Weirdguy149 The Dead Man from The Flying Dutchman Relationship Status: I'd jump in front of a train for ya!
The Dead Man
Apr 14th 2019 at 1:56:25 PM

She has a huge set of chompers, martial arts, and a sai. I'm sure she's got a lot of material.

Do you fear death?
agent-trunks from Every-where, but there
Apr 14th 2019 at 9:11:30 PM

Yea, I'm pretty sure Jade getting her staff back wasn't the only thing that made her return

Edited by agent-trunks on Apr 14th 2019 at 11:17:08 AM

sgamer82 from Meridian, ID
Apr 14th 2019 at 10:09:49 PM

I've been assuming her appearance in this game is firing the Chekhov's Gun her and Kitana's arcade endings in 9 and 10 (respectively) set up.

Plus, remember how in Eragon everyone cries "a single tear"? Yeah, just try that with One Piece and see if it works
ShirowShirow More Dread from Land of maple syrup Relationship Status: Complex: I'm real, they are imaginary
More Dread
Apr 14th 2019 at 10:21:20 PM

Yup yup. Kronika first appeared in MK 9.

Netherrealm setting up the long game. Wonder which story hints they stuff into this one will be suddenly relevant a decade and some from now.

Bleye knows Sabers.
JRads47 EVERYONE LAUGH AT THE LIGHTNING from my point of view, the Jedi are evil!
EVERYONE LAUGH AT THE LIGHTNING
Apr 14th 2019 at 10:32:05 PM

2011 was eight years ago, wtf

A surprise to be sure, but a welcome one. -The Senate
ShirowShirow More Dread from Land of maple syrup Relationship Status: Complex: I'm real, they are imaginary
More Dread
Apr 14th 2019 at 10:34:35 PM

I'm not being that literal here yo.

Bleye knows Sabers.
Vertigo_High Touch The Sky
Touch The Sky
Apr 14th 2019 at 10:52:52 PM

[up][up]Seriously it doesn't feel that long. It's weird, right?

Edited by Vertigo_High on Apr 14th 2019 at 10:53:03 AM

FrozenWolf2 Avatar of War from Have you seen me?
Avatar of War
Apr 14th 2019 at 11:53:17 PM

Obviously a few things changed

Then again Kitana was Kasumi, Shang Tsung's daughter whom you won the hand of if you won MK in the first draft for MK 1

"But old memories seldom fade and bad habits die hard."
agent-trunks from Every-where, but there
Apr 15th 2019 at 12:52:50 AM

Yup yup. Kronika first appeared in MK 9.

Did they ever confirm that was her in Jade's ending?

If not, I'm pretty sure that's Cetrion

Edited by agent-trunks on Apr 15th 2019 at 12:54:52 PM

Apr 15th 2019 at 12:53:08 AM

[up][up]Wait, what? Where'd you find this?

[down]Sorry, that was meant for Frozen Wolf.

Edited by windleopard on Apr 15th 2019 at 1:04:21 AM

agent-trunks from Every-where, but there
Apr 15th 2019 at 12:54:24 AM

I didn't, I'm just assuming that's her because the way she's design.

On top of Cetrion fighting Jade in her trailer.

FrozenWolf2 Avatar of War from Have you seen me?
Avatar of War
Apr 15th 2019 at 1:22:34 AM "But old memories seldom fade and bad habits die hard."
agent-trunks from Every-where, but there

Total posts: 2,349
Top