Follow TV Tropes

Following

History Creator / RussiaToday

Go To



* VoiceOfTheResistance: Likes to claim it's one by hyping conspiracy theories, covering protests in Western countries, and hiring famous dissidents like Julian Assange as primetime hosts. This format has earned them a sizable international viewership from both fringe left ''and'' right crowds, though the network has earned a lot of flak in recent years for supporting {{Conspiracy Theorist}}s and being a [[PropagandaMachine shill]] for the Russian government.

to:

* VoiceOfTheResistance: Likes to claim it's one by hyping conspiracy theories, covering protests in Western countries, and hiring famous dissidents like Julian Assange as primetime hosts. This format has earned them a sizable international viewership from both fringe left ''and'' right crowds, though the network has earned a lot of flak in recent years for supporting {{Conspiracy Theorist}}s and being a [[PropagandaMachine shill]] for the [[UsefulNotes/TheNewRussia Russian]] [[UsefulNotes/VladimirPutin government]], especially after the Russian government.invasion of Ukraine started.


** The Russian full-scale invasion of Ukraine in 2022 also led to a spate of resignations from RT, with some personalities (Anissa Naouai and Alex Salmond, among others) explicitly citing the invasion as the reason, since the outlet never brought up the numerous international laws the invasion violated.

to:

** The Russian full-scale invasion of Ukraine in 2022 also led to a spate of resignations from RT, with some personalities (Anissa Naouai and Alex Salmond, among others) explicitly citing the invasion as the reason, since the outlet never brought up the numerous international laws and [[UsefulNotes/TheLawsAndCustomsOfWar laws of war]] the invasion violated.


Much of its international operations were suspended in 2022 due to heavy sanctions resulting from the Russian invasion of UsefulNotes/{{Ukraine}}.

to:

Much Why "had branches" rather than "has branches"? Well... on the 24th of February 2022, the Russian Federation launched [[https://en.wikipedia.org/wiki/2022_Russian_invasion_of_Ukraine a full-scale invasion]] of neighboring UsefulNotes/{{Ukraine}}. This resulted in heavy sanctions against and an international boycott of Russia; part of the boycott was RT being removed from broadcast by several providers. Coupled with international anchors choosing to ResignInProtest, this forced RT to suspend much of its international operations were suspended in 2022 due to heavy sanctions resulting from the Russian invasion of UsefulNotes/{{Ukraine}}.operations.


** As Wiki/RationalWiki puts it, RT is an example of a (relatively) mainstream outlet that promotes conspiracy theories ''on an industrial scale.'' Indeed, it provides a large amount of air time and leeway to both far-left ''and'' far-right cranks.

to:

** As Wiki/RationalWiki Rational Wiki puts it, RT is an example of a (relatively) mainstream outlet that promotes conspiracy theories ''on an industrial scale.'' Indeed, it provides a large amount of air time and leeway to both far-left ''and'' far-right cranks.


* ConspiracyTheorist: Perhaps the most common criticism. RT blatantly devotes lots of coverage to conspiracy theories, giving airtime to truthers, birthers, nutjobs and cranks warning of {{False Flag Operation}}s by the bucketload.

to:

* ConspiracyTheorist: Perhaps the most common criticism. RT blatantly devotes lots of coverage to conspiracy theories, giving airtime to truthers, birthers, nutjobs and cranks warning of {{False Flag Operation}}s by the bucketload. Then again, nobody is forced to believe them.


** The Russian full-scale invasion of Ukraine in 2022 also led to a spate of resignations from RT, with some personalities (Anissa Naouai and Alex Salmond, among others) explicitly citing the invasion as the reason.

to:

** The Russian full-scale invasion of Ukraine in 2022 also led to a spate of resignations from RT, with some personalities (Anissa Naouai and Alex Salmond, among others) explicitly citing the invasion as the reason.reason, since the outlet never brought up the numerous international laws the invasion violated.





Much of its international operations were suspended in 2022 due to heavy sanctions resulting from the Russian invasion of Ukraine.

to:

Much of its international operations were suspended in 2022 due to heavy sanctions resulting from the Russian invasion of Ukraine.
UsefulNotes/{{Ukraine}}.


* PropagandaMachine: The network is often accused by Western critics of being a shill for the Russian government. In 2017, it went so far that RT, alongside with [[https://sputniknews.com/ its fellow Sputnik]], were [[http://thehill.com/business-a-lobbying/business-a-lobbying/350226-russian-network-rt-must-register-as-foreign-agent-in forced by the USDOJ to register as foreign lobbying agents]], in a move which bears a striking similarity to the 2012 Russian foreign agent law that was widely criticized in the West back then. RT has also [[https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-46633082 repeatedly gotten into trouble with the British news neutrality watchdog Ofcom]]. Despite this, there were no widespread actual bans until Russia invaded Ukraine in 2022, causing much of the international community to [[PersonaNonGrata generally shun and boycott the country]].

to:

* PropagandaMachine: The network is often accused by Western critics of being a shill for the Russian government. In 2017, it went so far that RT, alongside with [[https://sputniknews.com/ its fellow news channel Sputnik]], were [[http://thehill.com/business-a-lobbying/business-a-lobbying/350226-russian-network-rt-must-register-as-foreign-agent-in forced by the USDOJ to register as foreign lobbying agents]], agents in a move which bears a striking similarity to reminiscent of the 2012 Russian foreign agent law that was widely criticized in the West back then. RT has also [[https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-46633082 repeatedly gotten into trouble run afoul with the British news neutrality watchdog Ofcom]]. Despite this, there were no widespread actual bans until Russia invaded Ukraine in 2022, causing much of the international community to [[PersonaNonGrata generally shun and boycott the country]].

Added DiffLines:

** The Russian full-scale invasion of Ukraine in 2022 also led to a spate of resignations from RT, with some personalities (Anissa Naouai and Alex Salmond, among others) explicitly citing the invasion as the reason.


* PropagandaMachine: The network is often accused by Western critics of being a shill for the Russian government. In 2017, it went so far that RT, alongside with [[https://sputniknews.com/ its fellow Sputnik]], were [[http://thehill.com/business-a-lobbying/business-a-lobbying/350226-russian-network-rt-must-register-as-foreign-agent-in forced by the USDOJ to register as foreign lobbying agents]], in a move which bears a striking similarity to the 2012 Russian foreign agent law that was widely criticized in the West back then. RT has also [[https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-46633082 repeatedly gotten into trouble with the British news neutrality watchdog Ofcom]].

to:

* PropagandaMachine: The network is often accused by Western critics of being a shill for the Russian government. In 2017, it went so far that RT, alongside with [[https://sputniknews.com/ its fellow Sputnik]], were [[http://thehill.com/business-a-lobbying/business-a-lobbying/350226-russian-network-rt-must-register-as-foreign-agent-in forced by the USDOJ to register as foreign lobbying agents]], in a move which bears a striking similarity to the 2012 Russian foreign agent law that was widely criticized in the West back then. RT has also [[https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-46633082 repeatedly gotten into trouble with the British news neutrality watchdog Ofcom]]. Despite this, there were no widespread actual bans until Russia invaded Ukraine in 2022, causing much of the international community to [[PersonaNonGrata generally shun and boycott the country]].


RT presents around-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows, debates, sports news, and cultural programmes that it says provide "a Russian viewpoint on major global events". RT has branches in the U.S., U.K., Germany, South America, and the Middle East. It is also known for giving airtime to {{Conspiracy Theorist}}s.

to:

RT presents around-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows, debates, sports news, and cultural programmes that it says provide "a Russian viewpoint on major global events". RT has had branches in the U.S., U.K., Germany, South America, and the Middle East. It is also known for giving airtime to {{Conspiracy Theorist}}s.
Theorist}}s.

Much of its international operations were suspended in 2022 due to heavy sanctions resulting from the Russian invasion of Ukraine.


* NotSoDifferent: Most Western criticisms against RT are very reminiscent of what the USSR had to say about ''Voice of America''. They are essentially the extreme opposite of Fox News.



* PropagandaMachine: The network is often accused by Western critics of being a shill for the Russian government. In 2017, it went so far that RT, alongside with [[https://sputniknews.com/ its fellow Sputnik]], were [[http://thehill.com/business-a-lobbying/business-a-lobbying/350226-russian-network-rt-must-register-as-foreign-agent-in forced by the USDOJ to register as foreign lobbying agents]], in a move which [[NotSoDifferent bears a striking similarity to the 2012 Russian foreign agent law that was widely criticized in the West back then]]. RT has also [[https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-46633082 repeatedly gotten into trouble with the British news neutrality watchdog Ofcom]].

to:

* PropagandaMachine: The network is often accused by Western critics of being a shill for the Russian government. In 2017, it went so far that RT, alongside with [[https://sputniknews.com/ its fellow Sputnik]], were [[http://thehill.com/business-a-lobbying/business-a-lobbying/350226-russian-network-rt-must-register-as-foreign-agent-in forced by the USDOJ to register as foreign lobbying agents]], in a move which [[NotSoDifferent bears a striking similarity to the 2012 Russian foreign agent law that was widely criticized in the West back then]].then. RT has also [[https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-46633082 repeatedly gotten into trouble with the British news neutrality watchdog Ofcom]].


* BitingTheHandHumor: More like "Biting-the-Hand Coverage", but averted. If the United States or an allied country becomes embroiled in controversy, RT newscasters will crawl all over the story. Then they will make excuses for Russia and ''its'' allies on the exact same issues.


** Sean Stone (Oliver's son) and Tyrel Ventura (Jesse's son), who previously hosted an online conspiracy podcast, filled in Abby Martin's timeslot with ''Watching the Hawks''.

to:

** Sean Stone (Oliver's (Creator/{{Oliver|Stone}}'s son) and Tyrel Ventura (Jesse's (Wrestling/{{Jesse|Ventura}}'s son), who previously hosted an online conspiracy podcast, filled in Abby Martin's timeslot with ''Watching the Hawks''.


* PropagandaMachine: The network is often accused by Western critics of being a shill for the Russian government. In 2017, it went so far that RT, alongside with [[https://sputniknews.com/ its fellow Sputnik]], were [[http://thehill.com/business-a-lobbying/business-a-lobbying/350226-russian-network-rt-must-register-as-foreign-agent-in forced by the USDOJ to register as foreign lobbying agents]], in a move which [[NotSoDifferent bears a striking similarity to the 2012 Russian foreign agent law that was widely criticized in the West back then]].

to:

* PropagandaMachine: The network is often accused by Western critics of being a shill for the Russian government. In 2017, it went so far that RT, alongside with [[https://sputniknews.com/ its fellow Sputnik]], were [[http://thehill.com/business-a-lobbying/business-a-lobbying/350226-russian-network-rt-must-register-as-foreign-agent-in forced by the USDOJ to register as foreign lobbying agents]], in a move which [[NotSoDifferent bears a striking similarity to the 2012 Russian foreign agent law that was widely criticized in the West back then]]. RT has also [[https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-46633082 repeatedly gotten into trouble with the British news neutrality watchdog Ofcom]].

Showing 15 edit(s) of 157

Top