History Main / Networks

23rd Jun '17 8:10:36 PM MadMan400096
Is there an issue? Send a Message


** OneSaturdayMorning

to:

** OneSaturdayMorningCreator/OneSaturdayMorning
5th Jun '17 12:01:09 AM Lirodon
Is there an issue? Send a Message


* Joytv, a multi-faith religious station in Vancouver (okay, actually Fraser Valley/Abbotsford, but close enough) and formerly Winnipeg, which have a very similar format to the Omni stations, but with religious and family-oriented syndicated fare. In fact, they ''were'' Omni stations for a period: the Fraser Valley station was originally owned by the non-profit Trinity Television, known as [=NowTV=], and supported by both donations and advertising. Facing financial issues, Trinity sold it (along with a yet-to-have-launched Winnipeg station) to Rogers, who re-purposed the Omni brand from its Toronto stations on them. When Rogers bought Citytv in 2007, it was forced to sell these two stations because they now owned more than one English-language station in Winnipeg and Vancouver (duopolies are only allowed in a single market [[/index]] [[LoopholeAbuse if they primarily broadcast in different languages]], [[index]], meaning that Rogers can only get away with Omni/City duopolies if they are multicultural). They were sold to the non-profit [=S-VOX=] (owners of cable channel Vision TV), who re-branded them under a similar format as Joytv in September 2008 (the stations branded using their call letters as an interim measure). S-VOX later sold its broadcasting outlets to Moses Znaimer's Zoomer Media.

to:

* Joytv, a multi-faith religious station in Vancouver (okay, actually Fraser Valley/Abbotsford, but close enough) and formerly Winnipeg, which have a very similar format to the Omni stations, but with religious and family-oriented syndicated fare. In fact, they ''were'' Omni stations for a period: the Fraser Valley station was originally owned by the non-profit Trinity Television, known as [=NowTV=], and supported by both donations and advertising. Facing financial issues, Trinity sold it (along with a yet-to-have-launched Winnipeg station) to Rogers, who re-purposed the Omni brand from its Toronto stations on them. When Rogers bought Citytv in 2007, it was forced to sell these two stations because they now owned more than one English-language station in Winnipeg and Vancouver (duopolies are only allowed in a single market [[/index]] [[LoopholeAbuse if they primarily broadcast in different languages]], languages]] [[index]], meaning that Rogers can only get away with Omni/City duopolies if they are multicultural).multicultural, and Rogers can have three in Toronto because the two Omni stations cater to different cultural groups). They were sold to the non-profit [=S-VOX=] (owners of cable channel Vision TV), who re-branded them under a similar format as Joytv in September 2008 (the stations branded using their call letters as an interim measure). S-VOX later sold its broadcasting outlets to Moses Znaimer's Zoomer Media.
4th Jun '17 11:59:17 PM Lirodon
Is there an issue? Send a Message


** The economic meltdown killed this network in August 2009; Global sold off most of the E! stations (some of them for as little as $1), the E! station in Red Deer, Alberta (CHCA-TV) went completely silent, CHBC in the Okanagan (based in Kelowna, BC) became a semi-satellite of Global BC (it was worth keeping since its news programs were still doing well), and the Jim Pattison Group stations became affiliates of Citytv instead. CHCH is now heavy on local news in the daytime and programs its primetime lineup with leftover syndicated and network shows, while CJNT tried to be a multicultural independent with some programming from its Hamilton sister, until its owners gave up and sold it to Rogers (who affiliated it with City). As a condition of the deal, Rogers and its former owner chipped in resources for a new, proper multicultural station in Montreal. CHEK-DT in Victoria, BC has a similar schedule to CHCH.

to:

** The economic meltdown killed this network in August 2009; Global sold off most of the E! stations (some of them for as little as $1), the E! station in Red Deer, Alberta (CHCA-TV) went completely silent, CHBC in the Okanagan (based in Kelowna, BC) became a semi-satellite of switched to Global BC (it was worth keeping since its news programs were still doing well), and the Jim Pattison Group stations became affiliates of Citytv instead.Citytv. CHCH is now heavy on local news in the daytime and programs its primetime lineup with leftover syndicated and network shows, while CJNT tried to be a multicultural independent with some programming from its Hamilton sister, until its owners gave up and sold it to Rogers (who affiliated it with City). As a condition of the deal, Rogers and its former owner chipped in resources for a new, proper multicultural station in Montreal. CHEK-DT in Victoria, BC has a similar schedule to CHCH.



* Movie Central (formerly Superchannel; Western Canada only; owned by Corus Entertainment) and The Movie Network (TMN; formerly First Choice; owned by Bell Media), Canada's designated pay-TV services. At one point in their early years, both were marketed as one service. In 2016, Movie Central was closed as Bell expanded TMN to the west coast.



** [=M3=], Like Much, but trying to skew more towards more older viewers with a "Hot Adult Contemporary"-type music slant and more "mature" dramas and sitcoms. Originally known as [=MuchMoreMusic=].



* [=CP24=], a local cable news channel in Toronto operated by Creator/{{CTV}}'s station there, CFTO-TV. Was ironically originally a sister to Citytv (the "CP" stood for "[=CityPulse=]", the name of Citytv's newscasts at the time).

to:

* [=CP24=], a local cable news channel in Toronto operated by Creator/{{CTV}}'s station there, CFTO-TV. Was ironically originally a sister to Citytv (the "CP" stood for "[=CityPulse=]", "[=CablePulse=]", referring to ''[=CityPulse=]'', the name of Citytv's newscasts at the time).time), but when CHUM got bought by CTV, they divested Citytv to Rogers but kept CP24.



* [=CityNews=] Channel, a sister to Citytv in Toronto.

to:

* [=CityNews=] Channel, a sister which tried to be a de facto replacement for CP24 after CTV decided to separate it from Citytv rather than keep it with Rogers after they bought CHUM.
** [=M3=], Like Much, but trying to skew more towards more older viewers with a "Hot Adult Contemporary"-type music slant and more "mature" dramas and sitcoms. Originally known as [=MuchMoreMusic=].
* Movie Central (formerly Superchannel; Western Canada only; owned by Corus Entertainment) and The Movie Network (TMN; formerly First Choice; owned by Bell Media), Canada's designated pay-TV services. At one point
in Toronto.their early years, both were marketed as one service. In 2016, Movie Central was closed as Bell expanded TMN to the west coast.
4th Jun '17 11:53:46 PM Lirodon
Is there an issue? Send a Message


* Talpa, owned by John de Mol of Creator/{{Endemol}} fame. Talpa's channels are part of a joint venture with Sanoma known as SBS Broadcasting, who acquired [=ProSiebenSat.1=] Media's Dutch business. Talpa had run a channel of its own called Tien, but it didn't perform well, and Talpa sold it to RTL (who replaced it with RTL 8) in exchange for briefly holding a share in RTL's Dutch subsidiary.

to:

* Talpa, owned by John de Mol of Creator/{{Endemol}} Endemol and ''Series/TheVoice'' fame. Talpa's channels are part of a joint venture with Sanoma known as SBS Broadcasting, who acquired [=ProSiebenSat.1=] Media's Dutch business. Talpa had run a channel of its own called Tien, but it didn't perform well, and Talpa sold it to RTL (who replaced it with RTL 8) in exchange for briefly holding a share in RTL's Dutch subsidiary.
4th Jun '17 11:53:17 PM Lirodon
Is there an issue? Send a Message


* RTL Group (''technically'' their channels are based in UsefulNotes/{{Luxembourg}}, since the Netherlands did not allow commercial television to operate domestically until 1992. Their Dutch channels originally began as a joint venture with an offshoot of the influential, former offshore radio operation Veronica, which had previously participated in the public system)

to:

* RTL Group (''technically'' Group; ''technically'' their channels are based in and also available in UsefulNotes/{{Luxembourg}}, [[LoopholeAbuse since the Netherlands did not allow commercial television to operate domestically until 1992.1992]]. Their Dutch channels originally began as a joint venture with an offshoot of the influential, former offshore radio operation Veronica, which had previously participated in the public system)



** RTL 8 (mainly focused on women. Timeshares with RTL Telekids)

to:

** RTL 8 (mainly focused on women. Timeshares with RTL Telekids)
Telekids, a kids channel)

* Talpa, owned by John de Mol of Creator/{{Endemol}} fame. Talpa's channels are part of a joint venture with Sanoma known as SBS Broadcasting, who acquired [=ProSiebenSat.1=] Media's Dutch business. Talpa had run a channel of its own called Tien, but it didn't perform well, and Talpa sold it to RTL (who replaced it with RTL 8) in exchange for briefly holding a share in RTL's Dutch subsidiary.
** SBS 6
** NET 5 (mainly focused on women)
** Veronica (mainly focused on men. Yes, this is the same Veronica from earlier. It timeshares with the local Creator/DisneyXD channel)
** SBS 9
2nd Jun '17 7:10:42 PM general_tiu
Is there an issue? Send a Message



to:

[[/folder]]
2nd Jun '17 7:08:24 PM general_tiu
Is there an issue? Send a Message

Added DiffLines:

[[folder:South Korea]]
* Munhwa Broadcasting Corporation (MBS)
* Seoul Broadcasting System (SBS)
* Education Broadcasting System (EBS)
* Korean Broadcasting System (KBS)
1st Jun '17 10:00:24 AM Lirodon
Is there an issue? Send a Message


'''Public broadcasting'''



* AVROTROS, a merger of AVRO and TROS. Primarily involved in entertainment programming, especially game and reality shows. AVRO was the very first broadcaster in the system, with a liberal ideology. TROS was an abnormality when it joined in 1964, as it was dedicated solely to entertainment rather than serving a religion or an ideology. Its popularity led some of the other groups to similarly broaden their programming for wider appeal.

to:

* AVROTROS, '''AVROTROS''', a merger of AVRO and TROS. Primarily involved in entertainment programming, especially game and reality shows. AVRO was the very first broadcaster in the system, with a liberal ideology. TROS was an abnormality when it joined in 1964, as it was dedicated solely to entertainment rather than serving a religion or an ideology. Its popularity led some of the other groups to similarly broaden their programming for wider appeal.



The NPO runs five digital networks;

to:

The NPO also runs five six digital networks;


Added DiffLines:

There are also other commercial channel groups too:
* RTL Group (''technically'' their channels are based in UsefulNotes/{{Luxembourg}}, since the Netherlands did not allow commercial television to operate domestically until 1992. Their Dutch channels originally began as a joint venture with an offshoot of the influential, former offshore radio operation Veronica, which had previously participated in the public system)
** RTL 4 (the flagship, largely focused on entertainment)
** RTL 5 (mainly focused on imports and reality)
** RTL 7 (mainly focused on men. Was actually known as Veronica initially, later known as Yorin)
** RTL 8 (mainly focused on women. Timeshares with RTL Telekids)
19th May '17 11:54:15 AM Lirodon
Is there an issue? Send a Message


[[folder:The Netherlands]]
'''Public broadcasting'''
The public broadcasting system in the Netherlands has a very unique structure; it is overseen by an umbrella group known as the Nederlandse Publieke Omroep (NPO). Broadcast time on the NPO channels and radio networks are, in turn, assigned to various member-based organizations, each with different scopes and ideologies that reflect the people of the Netherlands, based on their overall size. NPO itself runs three main channels, NPO 1 (the general, flagship channel), NPO 2 (which is oriented towards the arts, current affairs and politics, and religious programming), and NPO 3 (which is more youth-oriented). The broadcasters largely consolidated in 2016 due to budget cuts, resulting in

* AVROTROS, a merger of AVRO and TROS. Primarily involved in entertainment programming, especially game and reality shows. AVRO was the very first broadcaster in the system, with a liberal ideology. TROS was an abnormality when it joined in 1964, as it was dedicated solely to entertainment rather than serving a religion or an ideology. Its popularity led some of the other groups to similarly broaden their programming for wider appeal.
* BNN-VARA, a merger of BNN (Bart's Neverending Network, founded by Bart de Graaff as the Brutaal News Network, but re-named following his death in 2002. Is primarily involved in pop culture and being a RefugeInAudacity) and VARA (which has historically been aligned with the Labour Party). The VARA half is best known for ''De Wereld Draait Door'', which is one of the top television programmes in the country. BNN was best known for the Dutch version of ''Series/WhoseLineIsItAnyway'', ''De Lama's'', and controversial programmes such as their bucket list show ''Try Before You Die'' (which had an episode with one of their hosts streaking at a Winbledon match), and their 2007 stunt ''De Grote Donorshow'', where viewers were asked to help decide who a terminally ill woman should donate her kidneys to. It wound up being a hoax to spread awareness about the lack of organ donors in the country, happening five years after the death of de Graaff (who had received a donated kidney).
* Evangelische Omroep (EO), an evangelical broadcaster serving the Protestant Christian faith.
* KRO-NCRV, a merger of a Catholic-run organization with a Christian-run organization.
* Max, which mainly serves viewers over 50
* VPRO, which is dedicated to cultural and intellectual programming, and primarily known for its documentaries and films.
* Wakker Nederland (WNL), a conservative, right-leaning broadcaster.

There are two public service broadcasters in the system; NOS (which handles news and sports), and NTR (which handles "informational, cultural and educational programs"). There are also other religious and philosophical groups, designated as "special" broadcasters, who receive airtime for their shows. Some of them have merged with or partnered with the larger groups.

The NPO runs five digital networks;
*NPO 101, a youth channel curated by BNN-VARA
*NPO Cultura, an arts channel
*NPO Zapp Xtra, a children's channel
*NPO Best, a classic TV channel curated by KRO-NCRV, time-sharing with NPO Zapp Xtra
*NPO Nieuws, a news channel
*NPO Politiek, a political affairs channel. During the summer months, it changes to NPO Sport

[[/folder]]



* Creator/UTVIreland
17th May '17 1:51:36 AM decimic
Is there an issue? Send a Message


* Creator/ThisTV (airs almost exclusively series and movies from the libraries of Creator/{{MGM}} (at least what hasn't been sold off yet; you're not going to find their GoldenAge films at all here, as those are the property of [[Creator/WarnerBros Turner Entertainment]] now), along with cartoons like ''WesternAnimation/HeathcliffAndTheCatillacCats'' and ''WesternAnimation/InspectorGadget'' from the old [[Creator/DiCEntertainment DiC]] animation studio now owned by Creator/DHXMedia. Owned by Tribune and MGM).

to:

* Creator/ThisTV (airs almost exclusively series and movies from the libraries of Creator/{{MGM}} (at least what hasn't been sold off yet; you're not going to find their GoldenAge films at all here, as those are the property of [[Creator/WarnerBros Turner Entertainment]] now), along with cartoons like ''WesternAnimation/HeathcliffAndTheCatillacCats'' and ''WesternAnimation/InspectorGadget'' from the old [[Creator/DiCEntertainment DiC]] animation studio now owned by Creator/DHXMedia. Owned by Tribune and MGM).
This list shows the last 10 events of 258. Show all.
http://tvtropes.org/pmwiki/article_history.php?article=Main.Networks