History Creator / Sky

31st Oct '16 7:07:50 AM themisterfree
Is there an issue? Send a Message


* A channel for News, several for Sports and lots for Movies

to:

* A channel for News, several for Sky News (pretty much Murdoch's only TV news network that's impartial)
** The Sky
Sports and lots for Movies
Sky Cinema multipack networks



Other Sky-branded TV services are available in Italy and Germany; a similar service is available via both cable and satellite in Australia called Foxtel (up until the 2013 split of Murdoch's entertainment and print assets, they also owned NDS, the people who made the encryption software; hence the services also share similar equipment and on-screen guides). Murdoch also tried a few times to enter the US market; both attempts failed.[[note]] His first attempt was in 1990, with his planned ''Sky Cable'' operation alongside Hughes Electronics, Cablevision Systems and Creator/{{NBC}}. The plan called for a 108-channel service with HDTV capabilities and 12-to-18 inch satellite dishes to be launched by 1993. However, due to NBC and Fox both fearing upset over-the-air affiliates if they were to provide their schedules, cable providers not wanting the operation to carry cable networks, and News Corp's financial drain related to [=BSkyB=] and Murdoch's acquisition of TV Guide, the project was abandoned by early 1991. (Hughes would later launch their own service, [=DirecTV=] in 1994; News Corp. from 2003 to 2006 held a 38% stake of [=DirecTV=], several of [=DirecTV=]'s foreign operations use Sky branding, and [=DirecTV=] also owns some former Fox Sports Networks stations under the branding of Root Sports.) 1996 saw the planned ''American Sky Broadcasting'' or ''[=ASkyB=]'', a joint venture between News Corp. and MCI Communications. At one point, a merger between [=EchoStar=]- owners of Dish Network- and [=ASkyB=] was near completion (with plans calling for Dish Network to be rebranded as Sky), but the merger fell apart for various reasons, including Congressional opposition to [=ASkyB=]'s planned carriage of local TV stations and [=EchoStar=]'s founder Charlie Ergen repeatedly clashing with News Corp. executives. The satellites were sold to [=PrimeStar=] (which had briefly planned to merge with [=ASkyB=], but did not due to the cable operators who owned Primestar unable to come to an agreement), who planned to use the satellites but went out of business shortly after (the assets went to [=DirecTV=]). Meanwhile, the 110-degree orbital slot and the uplink facility in Gilbert, AZ were sold to [=EchoStar=], who would use the orbital slot to launch their new ''Dish 500'' service.[[/note]]


to:

Other Sky-branded TV services are available in Italy and Germany; a similar service is available via both cable and satellite in Australia called Foxtel (up until the 2013 split of Murdoch's entertainment and print assets, they also owned NDS, the people who made the encryption software; hence the services also share similar equipment and on-screen guides). Murdoch also tried a few times to enter the US market; both attempts failed.[[note]] His first attempt was in 1990, with his planned ''Sky Cable'' operation alongside Hughes Electronics, Cablevision Systems and Creator/{{NBC}}. [[TechnologyMarchesOn The plan called for a 108-channel service with HDTV capabilities and 12-to-18 inch satellite dishes to be launched by 1993. 1993.]] [[ExecutiveMeddling However, due to NBC and Fox both fearing upset over-the-air affiliates if they were to provide their schedules, feeds, cable providers not wanting the operation to carry cable networks, and News Corp's financial drain related to [=BSkyB=] and Murdoch's acquisition of TV Guide, Guide]], the project was abandoned by early 1991. (Hughes would later launch their own service, [=DirecTV=] in 1994; 1994 (since acquired by AT&T); News Corp. from 2003 to 2006 held a 38% stake of [=DirecTV=], several of [=DirecTV=]'s foreign operations use Sky branding, and [=DirecTV=] also owns some former Fox Sports Networks stations under the branding of Root Sports.) 1996 saw the planned ''American Sky Broadcasting'' or ''[=ASkyB=]'', a joint venture between News Corp. and MCI Communications. At one point, a merger between [=EchoStar=]- owners of Dish Network- and [=ASkyB=] was near completion (with plans calling [[WhatCouldHaveBeen for Dish Network to be rebranded as Sky), Sky]]), but the merger fell apart for various reasons, including [[HauledBeforeASenateSubcommittee Congressional opposition to [=ASkyB=]'s planned carriage of local TV stations stations]] and [=EchoStar=]'s founder Charlie Ergen repeatedly clashing with News Corp. executives. The satellites were sold to [=PrimeStar=] (which had briefly planned to merge with [=ASkyB=], but did not [[RightHandVersusLeftHand due to the cable operators who owned Primestar unable to come to an agreement), agreement]]), who [[ShaggyDogStory planned to use the satellites but went out of business shortly after after]] (the assets went to [=DirecTV=]). Meanwhile, the 110-degree orbital slot and the uplink facility in Gilbert, AZ were sold to [=EchoStar=], who would use the orbital slot to launch their new ''Dish 500'' service.[[/note]]

30th Oct '16 12:56:32 PM themisterfree
Is there an issue? Send a Message


Other Sky-branded TV services are available in Italy and Germany; a similar service is available via both cable and satellite in Australia called Foxtel (up until the 2013 split of Murdoch's entertainment and print assets, they also owned NDS, the people who made the encryption software; hence the services also share similar equipment and on-screen guides). Murdoch also tried a few times to enter the US market; both attempts failed.[[note]] His first attempt was in 1990, with his planned ''Sky Cable'' operation alongside Hughes Electronics, Cablevision Systems and Creator/{{NBC}}. The plan called for a 108-channel service with HDTV capabilities and 12-to-18 inch satellite dishes to be launched by 1993. However, due to NBC and Fox both fearing upset over-the-air affiliates if they were to provide their schedules, cable providers not wanting the operation to carry cable networks, and News Corp's financial drain related to BSkyB and Murdoch's acquisition of TV Guide, the project was abandoned by early 1991. (Hughes would later launch their own service, DirecTV in 1994; News Corp. from 2003 to 2006 held a 38% stake of DirecTV, several of DirecTV's foreign operations use Sky branding, and DirecTV also owns some former Fox Sports Networks stations under the branding of Root Sports.) 1996 saw the planned ''American Sky Broadcasting'' or ''ASkyB'', a joint venture between News Corp. and MCI Communications. At one point, a merger between EchoStar- owners of Dish Network- and ASkyB was near completion (with plans calling for Dish Network to be rebranded as Sky), but the merger fell apart for various reasons, including Congressional opposition to ASkyB's planned carriage of local TV stations and EchoStar's founder Charlie Ergen repeatedly clashing with News Corp. executives. The satellites were sold to PrimeStar (which had briefly planned to merge with ASkyB, but did not due to the cable operators who owned Primestar unable to come to an agreement), who planned to use the satellites but went out of business shortly after (the assets went to [=DirecTV=]). Meanwhile, the 110-degree orbital slot and the uplink facility in Gilbert, AZ were sold to EchoStar, who would use the orbital slot to launch expanded service for their new ''Dish 500'' service.[[/note]]


to:

Other Sky-branded TV services are available in Italy and Germany; a similar service is available via both cable and satellite in Australia called Foxtel (up until the 2013 split of Murdoch's entertainment and print assets, they also owned NDS, the people who made the encryption software; hence the services also share similar equipment and on-screen guides). Murdoch also tried a few times to enter the US market; both attempts failed.[[note]] His first attempt was in 1990, with his planned ''Sky Cable'' operation alongside Hughes Electronics, Cablevision Systems and Creator/{{NBC}}. The plan called for a 108-channel service with HDTV capabilities and 12-to-18 inch satellite dishes to be launched by 1993. However, due to NBC and Fox both fearing upset over-the-air affiliates if they were to provide their schedules, cable providers not wanting the operation to carry cable networks, and News Corp's financial drain related to BSkyB [=BSkyB=] and Murdoch's acquisition of TV Guide, the project was abandoned by early 1991. (Hughes would later launch their own service, DirecTV [=DirecTV=] in 1994; News Corp. from 2003 to 2006 held a 38% stake of DirecTV, [=DirecTV=], several of DirecTV's [=DirecTV=]'s foreign operations use Sky branding, and DirecTV [=DirecTV=] also owns some former Fox Sports Networks stations under the branding of Root Sports.) 1996 saw the planned ''American Sky Broadcasting'' or ''ASkyB'', ''[=ASkyB=]'', a joint venture between News Corp. and MCI Communications. At one point, a merger between EchoStar- [=EchoStar=]- owners of Dish Network- and ASkyB [=ASkyB=] was near completion (with plans calling for Dish Network to be rebranded as Sky), but the merger fell apart for various reasons, including Congressional opposition to ASkyB's [=ASkyB=]'s planned carriage of local TV stations and EchoStar's [=EchoStar=]'s founder Charlie Ergen repeatedly clashing with News Corp. executives. The satellites were sold to PrimeStar [=PrimeStar=] (which had briefly planned to merge with ASkyB, [=ASkyB=], but did not due to the cable operators who owned Primestar unable to come to an agreement), who planned to use the satellites but went out of business shortly after (the assets went to [=DirecTV=]). Meanwhile, the 110-degree orbital slot and the uplink facility in Gilbert, AZ were sold to EchoStar, [=EchoStar=], who would use the orbital slot to launch expanded service for their new ''Dish 500'' service.[[/note]]

30th Oct '16 12:55:08 PM themisterfree
Is there an issue? Send a Message


Other Sky-branded TV services are available in Italy and Germany; a similar service is available via both cable and satellite in Australia called Foxtel (up until the 2013 split of Murdoch's entertainment and print assets, they also owned NDS, the people who made the encryption software; hence the services also share similar equipment and on-screen guides). Murdoch also tried a few times to enter the US market; both attempts failed.[[note]] His first attempt was in 1990, with his planned ''Sky Cable'' operation alongside Hughes Electronics, Cablevision Systems and Creator/{{NBC}}. The plan called for a 108-channel service with HDTV capabilities and 12-to-18 inch satellite dishes to be launched by 1993. However, due to NBC and Fox both fearing upset over-the-air affiliates if they were to provide their schedules, cable providers not wanting the operation to carry cable networks, and News Corp's financial drain related to BSkyB and Murdoch's acquisition of TV Guide, the project was abandoned by early 1991. (Hughes would later launch their own service, DirecTV in 1994; News Corp. from 2003 to 2006 held a 38% stake of DirecTV, several of DirecTV's foreign operations use Sky branding, and DirecTV also owns some former Fox Sports Networks stations under the branding of Root Sports.) 1996 saw the planned ''American Sky Broadcasting'' or ''ASkyB'', a joint venture between News Corp. and MCI Communications. At one point, a merger between EchoStar- owners of Dish Network- and ASkyB was near completion (with plans calling for Dish Network to be rebranded as Sky), but the merger fell apart for various reasons, including Congressional opposition to ASkyB's planned carriage of local TV stations and EchoStar's founder Charlie Ergen repeatedly clashing with News Corp. executives. The satellites were sold to PrimeStar (which had briefly planned to merge with ASkyB, but did not due to the cable operators who owned Primestar unable to come to an agreement), who planned to use the satellites but went out of business shortly after (the assets went to [=DirecTV=]). Meanwhile, the 110-degree orbital slot and the uplink facility in Gilbert, AZ were sold to EchoStar, who would use the orbital slot to launch expanded service for their new ''Dish 500'' service.


to:

Other Sky-branded TV services are available in Italy and Germany; a similar service is available via both cable and satellite in Australia called Foxtel (up until the 2013 split of Murdoch's entertainment and print assets, they also owned NDS, the people who made the encryption software; hence the services also share similar equipment and on-screen guides). Murdoch also tried a few times to enter the US market; both attempts failed.[[note]] His first attempt was in 1990, with his planned ''Sky Cable'' operation alongside Hughes Electronics, Cablevision Systems and Creator/{{NBC}}. The plan called for a 108-channel service with HDTV capabilities and 12-to-18 inch satellite dishes to be launched by 1993. However, due to NBC and Fox both fearing upset over-the-air affiliates if they were to provide their schedules, cable providers not wanting the operation to carry cable networks, and News Corp's financial drain related to BSkyB and Murdoch's acquisition of TV Guide, the project was abandoned by early 1991. (Hughes would later launch their own service, DirecTV in 1994; News Corp. from 2003 to 2006 held a 38% stake of DirecTV, several of DirecTV's foreign operations use Sky branding, and DirecTV also owns some former Fox Sports Networks stations under the branding of Root Sports.) 1996 saw the planned ''American Sky Broadcasting'' or ''ASkyB'', a joint venture between News Corp. and MCI Communications. At one point, a merger between EchoStar- owners of Dish Network- and ASkyB was near completion (with plans calling for Dish Network to be rebranded as Sky), but the merger fell apart for various reasons, including Congressional opposition to ASkyB's planned carriage of local TV stations and EchoStar's founder Charlie Ergen repeatedly clashing with News Corp. executives. The satellites were sold to PrimeStar (which had briefly planned to merge with ASkyB, but did not due to the cable operators who owned Primestar unable to come to an agreement), who planned to use the satellites but went out of business shortly after (the assets went to [=DirecTV=]). Meanwhile, the 110-degree orbital slot and the uplink facility in Gilbert, AZ were sold to EchoStar, who would use the orbital slot to launch expanded service for their new ''Dish 500'' service.

service.[[/note]]

30th Oct '16 12:54:57 PM themisterfree
Is there an issue? Send a Message


Most of Sky's channels are also carried by cable operators like Virgin. Pick TV and Sky News can also be seen on broadcast (Freeview). The exception is Sky Atlantic, launched as a Sky-exclusive showcase channel, although as of mid-2013 cable operators are reportedly in negotiations to carry it.

Other Sky-branded TV services are available in Italy and Germany; a similar service is available via both cable and satellite in Australia called Foxtel (up until the 2013 split of Murdoch's entertainment and print assets, they also owned NDS, the people who made the encryption software; hence the services also share similar equipment and on-screen guides). Murdoch also tried a few times to [[https://en.wikipedia.org/wiki/Sky_plc#Failed_American_ventures enter the US market]]; both attempts failed.

to:

Most of Sky's channels are also carried by cable operators like Virgin. Pick TV and Sky News can also be seen on broadcast (Freeview). The exception is Sky Atlantic, launched as a Sky-exclusive showcase channel, although as of mid-2013 cable operators are reportedly in negotiations to carry though rumors have swirled about other services carrying it.

Other Sky-branded TV services are available in Italy and Germany; a similar service is available via both cable and satellite in Australia called Foxtel (up until the 2013 split of Murdoch's entertainment and print assets, they also owned NDS, the people who made the encryption software; hence the services also share similar equipment and on-screen guides). Murdoch also tried a few times to [[https://en.wikipedia.org/wiki/Sky_plc#Failed_American_ventures enter the US market]]; market; both attempts failed.
failed.[[note]] His first attempt was in 1990, with his planned ''Sky Cable'' operation alongside Hughes Electronics, Cablevision Systems and Creator/{{NBC}}. The plan called for a 108-channel service with HDTV capabilities and 12-to-18 inch satellite dishes to be launched by 1993. However, due to NBC and Fox both fearing upset over-the-air affiliates if they were to provide their schedules, cable providers not wanting the operation to carry cable networks, and News Corp's financial drain related to BSkyB and Murdoch's acquisition of TV Guide, the project was abandoned by early 1991. (Hughes would later launch their own service, DirecTV in 1994; News Corp. from 2003 to 2006 held a 38% stake of DirecTV, several of DirecTV's foreign operations use Sky branding, and DirecTV also owns some former Fox Sports Networks stations under the branding of Root Sports.) 1996 saw the planned ''American Sky Broadcasting'' or ''ASkyB'', a joint venture between News Corp. and MCI Communications. At one point, a merger between EchoStar- owners of Dish Network- and ASkyB was near completion (with plans calling for Dish Network to be rebranded as Sky), but the merger fell apart for various reasons, including Congressional opposition to ASkyB's planned carriage of local TV stations and EchoStar's founder Charlie Ergen repeatedly clashing with News Corp. executives. The satellites were sold to PrimeStar (which had briefly planned to merge with ASkyB, but did not due to the cable operators who owned Primestar unable to come to an agreement), who planned to use the satellites but went out of business shortly after (the assets went to [=DirecTV=]). Meanwhile, the 110-degree orbital slot and the uplink facility in Gilbert, AZ were sold to EchoStar, who would use the orbital slot to launch expanded service for their new ''Dish 500'' service.

30th Oct '16 12:46:08 PM themisterfree
Is there an issue? Send a Message

Added DiffLines:

[[quoteright:350:http://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/sky_logo.png]]
[[caption-width-right:350:[[{{Slogan}} Believe in better.]]]]
25th Oct '16 8:29:28 PM nombretomado
Is there an issue? Send a Message


Not to be confused with ''Sky One'', which is the name of a submarine-launched fighter aircraft in GerryAnderson's ''{{Series/UFO}}''.

to:

Not to be confused with ''Sky One'', which is the name of a submarine-launched fighter aircraft in GerryAnderson's Creator/GerryAnderson's ''{{Series/UFO}}''.
25th Oct '16 3:55:53 AM JamesAustin
Is there an issue? Send a Message


Sky is a subscription satellite TV/cable TV network; originally pan-European until 1989, but now available legally only in the United Kingdom and the Republic of Ireland. It forms the cornerstone of Sky Television (a British satellite service now known as British Sky Broadcasting) and belongs to UsefulNotes/RupertMurdoch. Essentially Creator/{{Fox}}'s UK counterpart; during the early years they shared much of the same programming and ''The Simpsons'' is still a part of Sky1's lineup, while Sky News and Fox News frequently team up to cover global news.

to:

Sky is a subscription satellite TV/cable TV network; originally pan-European until 1989, but now available legally only in the United Kingdom and the Republic of Ireland. It forms the cornerstone of Sky Television (a British satellite service now known as British Sky Broadcasting) and belongs to UsefulNotes/RupertMurdoch. Essentially Creator/{{Fox}}'s UK counterpart; during the early years they shared much of the same programming and ''The Simpsons'' is still a part of Sky1's [=Sky1's=] lineup, while Sky News and Fox News frequently team up to cover global news.



* Sky1 (the flagship channel showing most of the original programmes and their bigger US imports)
* Sky2 (basically a catch-up service for Sky1, showing the same shows at different times)
* Pick TV (formerly Sky3, the network's only free-to-air station apart from Sky News, effectively an advert for a full Sky TV package)

to:

* Sky1 [=Sky1=] (the flagship channel showing most of the original programmes and their bigger US imports)
* Sky2 [=Sky2=] (basically a catch-up service for Sky1, [=Sky1=], showing the same shows at different times)
* Pick TV (formerly Sky3, [=Sky3=], the network's only free-to-air station apart from Sky News, effectively an advert for a full Sky TV package)
24th Sep '16 1:55:14 PM nombretomado
Is there an issue? Send a Message


* ''Series/TheWestWing'' (seriously, Sky showed the first season before ChannelFour)

to:

* ''Series/TheWestWing'' (seriously, Sky showed the first season before ChannelFour)
Creator/Channel4)
29th Feb '16 9:02:54 PM Ominae
Is there an issue? Send a Message


* ''Series/{{StanLeesLuckyMan}}''

to:

* ''Series/{{StanLeesLuckyMan}}''''Series/StanLeesLuckyMan''
19th Feb '16 6:33:18 AM Ominae
Is there an issue? Send a Message

Added DiffLines:

* ''Series/{{StanLeesLuckyMan}}''
This list shows the last 10 events of 32. Show all.
http://tvtropes.org/pmwiki/article_history.php?article=Creator.Sky